Soundize Audio Branding – jak brzmi Twoja firma?

„Już widzę te logo!” to standardowy tekst każdego młodego przedsiębiorcy, który właśnie wpadł na pomysł nowego biznesu. Słowo „widzę” ma znaczenie kluczowe dla tego wpisu. Rzadko kto powie „już słyszę te logo!”, no chyba, że rozmawiacie z kimś z Delphy Records. O co chodzi?

obrazek art 1W dobie nawarstwiających się informacji wizualnych, coraz trudniej jest się wyróżnić za pomocą obrazu i zachwycić odbiorcę tak, aby zapamiętał markę na dłużej. Logo wizualne, które ma przecież każdy, traktowane jest jako absolutny must have biznesu. I słusznie. W kontekście całościowym, aspekt wizualny w komunikacji marki traktowany jest za najważniejszy. Firmy przeznaczają mnóstwo czasu i pieniędzy, aby pokazać się klientowi z jak najpiękniejszej strony. W reklamie telewizyjnej dba się o każdy szczegół obrazu. Miejsce, światło, aktorzy, wszystko. Ale zaraz zaraz – co z muzyką?

Muzyka w reklamie zwykle jest wybierana na końcu projektu, na końcu budżetu, na ostatnią chwilę. Albo tworzona jest przez konkretnego producenta muzycznego („Krzychu, zrób coś, co będzie dynamiczne i będzie pasowało do obrazu, ok?”) albo brana ze stocka, bo przecież najtaniej i najszybciej. Działanie z dźwiękiem w ten sposób – byle szybko i byle jak – to strzał w stopę. Muzyka to język, muzyka to komunikacja – atropogenicznie starsza niż mowa! Tylko nieliczne marki, zarządzane przez prawdziwych liderów i osoby myślące perspektywicznie, zdają sobie sprawę z niesamowitej mocy dźwięku, który – jeżeli jest dobrze wykorzystany – może zdziałać wspaniałe rzeczy dla firmy (kolosalny wzrost rozpoznawalności w dłuższej perspektywie, umocnienie pozycji na rynku czy wzrost sprzedaży). Przekonały się o tym takie marki jak Peugeot, McDonald’s, Intel Inside, Facebook czy Skype. Super, że Twoja firma wygląda pięknie! Ale… jak ona brzmi? Proces zakładający stworzenie muzyki i dźwięków, które oddadzą wizję, misję i wartości firmy, nazywa się audio brandingiem – i właśnie tym zajmujemy się w Delphy Records.

Możesz zamknąć oczy, ale nie uszy!

Audio branding (identyfikacja muzyczna) to dziedzina znana już od dłuższego czasu na Zachodzie, jednak u nas w kraju wciąż raczkuje. Tu nie chodzi o zwykłą melodyjkę. Tu nie chodzi o zwykłego muzyka. Tu chodzi o stworzenie takiej muzyki, która zostanie w głowie odbiorcy na dłużej, która będzie kojarzona z odpowiednimi emocjami, która będzie tożsama z marką. Dźwięk trafia do nas wszystkich jednakowo głęboko. W niezwykle łatwy sposób zapada w pamięci… na lata! Prawda, że kojarzysz melodię „Dłuższe życie każdej pralki to….”? Pewnie, ze kojarzysz. Nazwę firmy również. „Parapapapa – I’m lovin’ it!” – a słyszysz to? Prawda, że Twój mózg odbiera tę muzykę jako radosną i optymistyczną? Czy przypadkiem nie tak chce być kojarzony McDonald’s? Tak właśnie działa audio branding.

Screen-shot-2011-03-24-at-8.41.12-AMDo tej pory marki skupiały się na swoim wizerunku (w kategoriach wizualnych), podczas gdy aspekty audio nie były traktowane jako element marki, o który należy zadbać. Nowe technologie dotyczące odtwarzania dźwięku – podcasty, audiobooki, smartfony – znacznie rozszerzyły możliwości reklamowania się za pomocą dźwięku. Muzyka w sklepie, showroomie i w galeriach handlowych, muzyka w reklamach TV i radiowych, w aplikacjach mobilnych i grach video, na stronach internetowych, na konferencjach i wszelkiego rodzaju wydarzeniach biznesowych, dźwięki telefonu komórkowego lub muzyka na czekanie, muzyka w materiałach sprzedażowych lub instruktażowych, we wszystkich social mediach – dźwięk można stosować w wielu miejscach, w coraz bardziej kreatywny sposób. W konsekwencji, inteligentne zarządzanie dźwiękiem i korzystanie z niego w komunikacji marki wymaga obecnie szczególnej uwagi.

Dźwięk, a w szczególności muzyka, jest doskonała w wywoływaniu wspomnień. Dlatego komunikacja audio jest tak bardzo ważna w procesie brandingu. Połączenie brandingu wizualnego i brandingu audio, owocuje znacznie lepszymi rezultatami niż sam branding wizualny.

Delphy Records jako pierwsza wytwórnia dźwięku w Polsce oferuje tego typu kompleksową usługę: Identyfikację Muzyczną Soundize (Soundize Audio Branding). Tworzymy dźwięki, które będą rosły razem z marką, pomagając jej rozwijać swoją tożsamość w długiej perspektywie.

Audio Branding by Delphy Records
Soundize Audio Branding / Delphy Records

Zespół Delphy Records to producenci muzyczni, kompozytorzy, sound designerzy oraz specjaliści od komunikacji audio, którzy doświadczenie nabywali przez lata pracy z dźwiękiem. Tworzymy wspaniałą muzykę, jednocześnie dążąc do perfekcji w technice. Mamy wiedzę i odpowiednie narzędzia, które pozwolą nam zwiększyć zasięg Twojej marki.

 

A jak brzmi Twoja firma? Porozmawiamy o tym?
Rafał KoniecznyCEO, Delphy Records

http://www.delphy.pl

Reklamy
Soundize Audio Branding – jak brzmi Twoja firma?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s